23.4.09

Over campagnes en campagnes

De traditionele partijen maken zich klaar voor hun verkiezingscampagne. De meeste slogans zijn al bedacht. Een opvallend detail is natuurlijk dat de slogans onder de partijen zouden kunnen uitgewisseld worden. Van “Gezond Verstand” tot “Nu zeker”, “Durven veranderen”, “Sterk in moeilijke tijden” tot “De toekomst wil vooruit”, alle slogans zouden door alle partijen kunnen worden gebruikt. De enige winnaars tot nu toe moeten bij de duur betaalde reclamebureaus worden gezocht. De partijen hebben allemaal een uitgebreid budget klaar staan, de meest bescheiden partijen houden het op 500.000 euro (onder meer onze vrienden van SLP maken dat bedrag vrij) voor grote affiches, advertenties in kranten,...

Wat een verschil met de campagne van de linkse socialisten van LSP. Wij hebben een budget vooropgesteld van 30.000 euro waarmee we zowel onze Nederlandstalige als Franstalige campagne willen voeren en tegelijk ook andere propaganda willen financieren. Onze campagne bestaat niet uit reclamebureaus die beslissen wat we in welke krant adverteren, maar wel uit gewone discussies op straat rond een politiek programma waar de leden over hebben gediscussieerd en dat tot uiting komt in een erg politieke en inhoudelijke affiche.

Geen opmerkingen: