1.6.07

Mimount Bousakla: ontevredenen stemmen beter op CAP

De Morgen publiceerde gisteren een dossier van 8 pagina's over de SP.a. Daarbij liet het ook een dissident aan het woord. Aangezien Jef Sleeckx en CAP voor De Morgen quasi onbestaand zijn, werd terug gegrepen naar Bousakla die thans bij de Lijst-Dedecker zit. De overstap van Bousakla naar Dedecker zorgde voor heel wat problemen voor Mimount. Ze was immers groot geworden in een rode omgeving die dan wel kritisch stond tegenover de sp.a, maar ronduit negatief tegenover neoliberale praat zoals je die bij Dedecker steevast hoort. Nu Bousakla zich "out" als zijnde rechts, roept ze linkse dissidenten op om voor CAP te stemmen, "Zij dragen de militanten op handen". En nog: "Ik woon in een rode buurt, en velen helpen zelfs om mijn affiches te plakken en folders te bussen. Zij zijn teleurgesteld. Ik weet dat ze niet voor mij zullen stemmen, en ik begrijp dat. Ik raad ze aan voor CAP te stemmen." Dat is natuurlijk mooi gesteld, alleen is reclame die van Bousakla komt niet bepaald goede reclame te noemen...

Geen opmerkingen: