19.4.07

Frieda Van Themsche (VB) stopt met politiek

Een zwarte dag voor het Vlaams Belang. De partij verliest behalve Jurgen Verstrepen nog een boegbeeld. Frieda Van Themsche (52) zal níét op de tweede plaats staan op de Kamerlijst van West- Vlaanderen. Zij stopt met de politiek.

Rechtstreekse aanleiding voor haar beslissing is de schietpartij in de Verenigde Staten. ”Dat confronteerde mijn familie maandagavond opnieuw sterk met de feiten die mijn neef, Hans Van Themsche, vorig jaar pleegde in Antwerpen”, zo vertelt zij.”

Het is een zuiver persoonlijke beslissing. Ik ben niet uit de partij gezet of gestapt. Dat wil ik benadrukken. En ik blijf een Vlaams-nationaliste in hart en nieren.

Maar ik heb voor mijzelf uitgemaakt dat ik voortaan mijn beste krachten aan mijn gezin moet wijden.””Waar ben ik mee bezig? Zo heb ik mij de jongste maanden herhaaldelijk afgevraagd. De politiek is op de verkeerde weg. Er wordt niet meer naar de mensen geluisterd. Dus kan ik mij beter concentreren op mijn gezin, zo heb ik voor me zelf uitgemaakt. Daar kan ik mij veel nuttiger maken.”

”Er is een nieuw kleinkind op komst bij mijn dochter. Zij leeft samen met een jongen van Marokkaanse afkomst. Als ik zie hoe moeilijk hij het heeft. (!) Ook dát heeft een rol gespeeld. En wat zeker ook meespeelt is het verlies van onze zoon, nu vier jaar geleden. Ik ben dat nooit te boven gekomen. Ten slotte heeft mijn man ook een zaak waar 15 mensen werken. Dat brengt een zware verantwoordelijkheid mee. Dat allemaal samen maakt dat ik tot de slotsom ben gekomen dat ik beter uit de politiek stap”, zo Frieda Van Themsche.

Overgenomen vanop http://yelloman1.blogspot.com/

Geen opmerkingen: