22.3.07

Niet alleen problemen met Citibank...

Knack schrijft: "De mensen die bij het OCMW aankloppen, zijn steeds vaker klant bij kleine kredietverleners dan bij grote banken als Citibank.

"Kleine kredietverleners vind je vaak via krantenadvertenties. Nancy Boden van de dienst Budgetbeheer bij het OCMW van Antwerpen zegt dat zij nu een groter probleem zijn dan Citibank.

"'Eigenlijk komt de verontwaardiging over de praktijken van Citibank een beetje laat. Vijf jaar geleden kregen we meer mensen met betalingsproblemen over de vloer die problemen hadden met Citibank. Nu zijn het vooral de kleine kredietverleners die voor problemen zorgen. Zij ronselen klanten via advertenties in tijdschriften of via huis-aan-huisfolders. Bij hen kun je heel gemakkelijk kleine sommen lenen en ze nemen het ook niet altijd te nauw met de wettelijke bepalingen inzake consumentenkrediet', aldus Boden. "




1 opmerking:

guido zei

die van citibank zijn echte crapuul
ik had door medische problemen van mijn vrouw het moeilijk ik naar de bank met de vraag om mijn lening te herzien zo dat ik een beetje meer ademruimte kreeg dat ging niet zelf dat ik al verschillende jaren trouw betaalde en ik bij hen een rekening had ze zegde mij sla gerust 2 maanden over dus dat deed ik nu werd die lening vergeten door de problemen thuis resultaat meer dan 800€ van mijn verlofgeld meer dan 600€ weg teruggave belastingen loonbeslag en dan haaden ze nog het lef om een mail te sturen dat ik 130€ per maand moest storten en belde ze op mijn gsm in voice mail dat ik dat niet deed ze een deurwaarder gaan sturen
ik had ze al wel gemaild dat ik naar het ocmw gegaan ben voor een oplossing en de ass daar er mee bezig is en mijn vrouw behandeld werd chemo
maar ja zal wel normaal zijn dat ze 8000€ meer waard vinden dan een mensen leven
van der heyden guido
Potterijstraat 66
3300 tienen